Στο Ζάλογγο τα γυναικόπαιδα ... απωθούμενα κατακρημνίζονται
● Ζάλογγο: Πολλά
γυναικόπαιδα απωθούμενα κατακρημνίζονται
● Κούγκι: η ανατίναξη του καλόγερου Σαμουήλ κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες
● Στο Λυκαυγές του 19ου αιώνα, σε συνθήκες διαμόρφωσης της ελληνικής εθνικής ταυτότητας
Χθεσινή έκδοση (ένθετο) του ΒΗΜΑΤΟΣ (16/09/19)
με τίτλο «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 1770-1871», (τόμος 1 /Β΄)
από την πανεπιστημιακό Βάσω Ψιμούλη
... Ζάλογγο,
Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Γαλλικής Φιλολογίας και Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας) και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία (Universite de Paris III).
Δίδαξε επί δεκαετία στη μέση εκπαίδευση (1977-1987).
Υπότροφος του ΙΚΥ, έλαβε, το 1995, διδακτορικό δίπλωμα από το Τμήμα Ιστορίας του Ιουνίου Πανεπιστημίου.
Από το 1992 εργάζεται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους και είναι υπεύθυνη του Τμήματος Βιβλιοθήκης και Αναγνωστηρίου.
Το 2002, και στο πλαίσιο της σειράς "Βιβλιοθήκη των Γενικών Αρχείων του Κράτους", εκδόθηκε η εργασία της "Αρχείο Γραμματείας Υπουργείου επί των Οικονομικών (1883-1862)"
Είναι συνεργάτης των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας.
Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά "Τα ιστορικά και Αρχειοτάξιο".
Συνέγραψε το λήμμα "Σούλι και Σουλιώτες στην ιστορία του Νέου Ελληνισμού (1770-2000)".
Η διδακτορική της διατριβή με τίτλο "Σούλι και Σουλιώτες" εκδόθηκε το 1988 από το Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.
σε συνέδριο το 2005 με τίτλο: Μύθοι και ιδεολογήματα στη σύγχρονη Ελλάδα, αναφέρει:
Μάλλον η γιορτή για τα 200 χρόνια από το 1821, μπορεί να είναι μια ακόμα απόπειρα.
Και η παρουσία του κ. Σημίτη το επιβεβαιώνει. Αυτός το ξεκίνησε με την φράση:
Λέξεις εντοπισμού: #25ηΜαρ
● Κούγκι: η ανατίναξη του καλόγερου Σαμουήλ κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες
● Στο Λυκαυγές του 19ου αιώνα, σε συνθήκες διαμόρφωσης της ελληνικής εθνικής ταυτότητας
♛ Η επιλογή της κας Γ. Αγγελοπούλου, για τα 200 χρόνια από το
1821 τα λέει ΟΛΑ.
Χθεσινή έκδοση (ένθετο) του ΒΗΜΑΤΟΣ (16/09/19)
με τίτλο «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 1770-1871», (τόμος 1 /Β΄)
από την πανεπιστημιακό Βάσω Ψιμούλη
... Ζάλογγο,
πολλά γυναικόπαιδα, ΑΠΩΘΟΥΜΕΝΑ κατακρημνίζονται... Κούγκι:
Την ίδια ημέρα, 16 Δεκεμβρίου 1803, πρέπει να χρονολογηθεί και η ανατίναξη του καλόγερου Σαμουήλ στο Κούγκι, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
...
Δύο μόνο παραδείγματα από την ακαταπόνητη προσπάθεια «απομυθοποίησης»
της ελληνικής ιστορίας από την αποδομητική σχολή των «νέων ιστορικών»
που χτίζοντας τα τελευταία χρόνια το δικό της αφήγημα θέλει να μας
επιβάλει και το ... πότε
διαμορφώθηκε η ελληνική εθνική συνείδηση:
Στο ΛΥΚΑΥΓΕΣ του 19ου αιώνα, σε συνθήκες διαμόρφωσης της ελληνικής εθνικής ταυτότητας,
...
Για όσους δεν το γνωρίζουν, τέτοιες απόψεις κυριαρχούν πλέον σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στις αρχισυνταξίες (βλ. ΣΚΑΪ), στους εκδοτικούς οίκους και στις επιφυλλίδες των κυριακάτικων εφημερίδων (βλ. ΒΗΜΑ, «νέες εποχές»).
Για όσους δεν το γνωρίζουν, τέτοιες απόψεις κυριαρχούν πλέον σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στις αρχισυνταξίες (βλ. ΣΚΑΪ), στους εκδοτικούς οίκους και στις επιφυλλίδες των κυριακάτικων εφημερίδων (βλ. ΒΗΜΑ, «νέες εποχές»).
Συγχρόνως όμως διαπερνά, οριζοντίως και καθέτως, όλο το κομματικό
σύστημα της χώρας αλλά και τις παρέες των περισσότερων διανοουμένων.
...
Πριν μερικά χρόνια ο συγγραφέας Γιώργος Καραμπελιάς έγραψε μια μελέτη
«Συνωστισμένες στο Ζάλογγο», Εναλλακτικές Εκδόσεις, 2011, καταρρίπτοντας
όλες τις εθνοαποδομητικές απόψεις της κας Β. Ψιμούλη που περιλαμβάνονταν
στο βιβλίο της «Σούλι και Σουλιώτες» (Εστία, 2006).
...
Όμως φαίνεται στην Ελλάδα πως «ο βιασμός των ιστορικών στοιχείων»
συνεχίζεται σταθερά και αμετάβλητα, ουσιαστικά χωρίς αντίσταση.
...
Γι αυτό κι ενόψει της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του
1821 θα δούμε πολλές εκδοτικές προσπάθειες «απομυθοποίησης», αρχής
γενομένης από την ίδια την 25η Μαρτίου και το κρυφό σχολειό.
...
Άλλωστε, η επιλογή της κας Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη ως επικεφαλής
της επιτροπής εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
του 1821 τα λέει ΟΛΑ.
... η κα. Ψιμούλη
Η Βάσω Ψιμούλη γεννήθηκε το 1947 στην Αθήνα. 222Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Γαλλικής Φιλολογίας και Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας) και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία (Universite de Paris III).
Δίδαξε επί δεκαετία στη μέση εκπαίδευση (1977-1987).
Υπότροφος του ΙΚΥ, έλαβε, το 1995, διδακτορικό δίπλωμα από το Τμήμα Ιστορίας του Ιουνίου Πανεπιστημίου.
Από το 1992 εργάζεται στα Γενικά Αρχεία του Κράτους και είναι υπεύθυνη του Τμήματος Βιβλιοθήκης και Αναγνωστηρίου.
Το 2002, και στο πλαίσιο της σειράς "Βιβλιοθήκη των Γενικών Αρχείων του Κράτους", εκδόθηκε η εργασία της "Αρχείο Γραμματείας Υπουργείου επί των Οικονομικών (1883-1862)"
Είναι συνεργάτης των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας.
Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά "Τα ιστορικά και Αρχειοτάξιο".
Συνέγραψε το λήμμα "Σούλι και Σουλιώτες στην ιστορία του Νέου Ελληνισμού (1770-2000)".
Η διδακτορική της διατριβή με τίτλο "Σούλι και Σουλιώτες" εκδόθηκε το 1988 από το Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.
🛈
... ο κ. Α. Πολίτης
σε συνέδριο το 2005 με τίτλο: Μύθοι και ιδεολογήματα στη σύγχρονη Ελλάδα, αναφέρει:
Ο Χορός του Ζαλόγγου αποτελεί, μαζί με τις μυθοποιημένες εκδοχές των κλεφταρματολών και των αλλεπάλληλων εξεγέρσεων κατά των Οθωμανών (sic), το συμπληρωματικό ταίρι του Κρυφού σχολείου: παιδεία και ανδρεία τα αγκωνάρια κάθε ιδεολογήματος για την εξαιρετική ελληνική φυλήκαι στη συνέχεια:
Ας προσέξουμε όμως.
Αν το Κρυφό σχολειό αποτελεί μια κατασκευή εκ του μηδενός (sic), ο πυρήνας των γεγονότων του Ζαλόγγου υπήρξε.
Βέβαια οι υπερασπιστές και οι προδότες του Σουλίου, όπως κι οι γυναίκες που αυτοκτόνησαν, δεν είχαν – εκείνα ακόμα τα χρόνια, 1803 – ενταχθεί ολοκληρωτικά στην εθνική ομάδα των Ελλήνων, Αρβανίτες ήταν, δηλαδή Αλβανοί – αυτό είναι όμως άλλο ζήτημα.
Ως προς το ίδιο το γεγονός, η μυθοποίηση βρίσκεται μονάχα στην εξιδανίκευση, στο χορό, αυτό άλλωστε είναι και το διαφορετικό και το εξαιρετικό, επειδή αυτοκτονίες απελπισμένων, ακόμα και ομαδικές, δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο στην ανθρώπινη ιστορία
🛈
- Η έξοδος των Σουλιωτών και η θυσία στο Ζάλογγο. Τα γεγονότα και οι αναθεωρητικές απόψεις ελλήνων ιστορικών - Paramythia-online.gr
- ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ / ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
-
RADAR: Ο ΑΓΡΥΠΝΟΣ ΦΡΟΥΡΟΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΕΟΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ:
Αντίπαλοι μύθοι
(Νάσος Βαγενάς, Ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών)
Σχόλια:
Από το 2005 το προσπαθούν, και ακόμα δεν τα κατάφεραν.Μάλλον η γιορτή για τα 200 χρόνια από το 1821, μπορεί να είναι μια ακόμα απόπειρα.
Και η παρουσία του κ. Σημίτη το επιβεβαιώνει. Αυτός το ξεκίνησε με την φράση:
Η Ελλάδα πρέπει να γίνει πολυπολιτισμική
Πηγές:
Σχετικά:
Σχετικές αναρτήσεις:
- 30.12.18 Οι «ταλιμπάν» του εθνομηδενισμού
- 23.08.18 Η γενοκτονία του ελληνικού Έθνους
- 12.05.14 Δόγμα "Ρεπούση" στους Ελληνες Ευέλπιδες
Λέξεις εντοπισμού: #25ηΜαρ