Τεχνικές Προπαγάνδας

●   Χρησιμοποιούνται για την διάδοση ιδεών που εξυπηρετούν ένα σκοπό: πολιτικό, εμπορικό, θρησκευτικό, ή αστικό
●   Χειρίζονται τη λογική και τα συναισθήματα του κοινού, για να επηρεάσουν την συμπεριφορά των ανθρώπων προς μια κατεύθυνση.
●   Οι τεχνικές είναι: Φόβος, Χρήση Ονομάτων, Λαμπερές Γενικότητες, Ευφημισμοί, Μεταφορά, Πιστοποιήσεις, Απλός Λαός, Μόδα.


Αναφέρονται 8 τεχνικές προπαγάνδας:

  1. Φόβος,
  2. Χρήση Ονομάτων,
  3. Λαμπερές Γενικότητες,
  4. Ευφημισμοί,
  5. Μεταφορά,
  6. Πιστοποιήσεις,
  7. Απλός Λαός,
  8. Μόδα.

1. Φόβος
... ο προπαγανδιστής προειδοποιεί το κοινό του ότι αν δεν ακολουθήσει μια συγκεκριμένη πορεία δράσης, το αποτέλεσμα θα είναι η καταστροφή
... απομακρύνει την προσοχή από την πορεία δράσης που θέλει να εφαρμόσει και την κατευθύνει στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να μειωθεί ο φόβος
Τέσσερα στοιχεία για μια επιτυχημένη τέτοια τεχνική
1) η απειλή,
2) ειδική σύσταση σχετικά με το πώς το κοινό θα πρέπει να συμπεριφέρεται,
3) να γίνει αντιληπτό από το ακροατήριο ότι η σύσταση θα είναι αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της απειλής, και
4) να γίνει αντιληπτό επίσης ότι είναι σε θέση να εκτελέσει τη συνιστώμενη συμπεριφορά.

2. Χρήση ονομάτων
... συνδέει ένα πρόσωπο ή μία ιδέα με ένα αρνητικό σύμβολο
... ο προπαγανδιστής προσπαθεί να αποφύγει να υποστηρίξει τη δικιά του θέση, κατευθύνει το κοινό να απορρίψει τον αντίπαλό του με βάση το αρνητικό σύμβολο.

3. "Λαμπερές" Γενικότητες
... ο προπαγανδιστής χρησιμοποιεί «πομπώδεις λέξεις» που ηχούν σημαντικές  ενώ έχουν ελάχιστη ή καμία σημασία, και λειτουργεί με τρόπο αντίστροφο από την προηγούμενη τεχνική
... το κοινό συνδέει την λέξη με αυτό που νομίζει, είναι λιγότερο καχύποπτο, δεν μπορεί να αποδειχθεί ή διαψευστεί

4. Ευφημισμοί
... ο προπαγανδιστής προσπαθεί να κατευνάσει το κοινό προκειμένου να κάνει μια δυσάρεστη πραγματικότητα πιο εύγευστη. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ήπιων λέξεων και ευφημισμών

5. Μεταφορά
... ο προπαγανδιστής μεταφέρει το κύρος ενός θετικού συμβόλου σε ένα πρόσωπο, μια κατάσταση ή μια ιδέα
Μια ιδέα, ένα πρόσωπο, ένα πρόγραμμα, μπορεί να γίνει αποδεκτό επειδή απλά συνδέεται με την θρησκεία, την πατρίδα, την επιστήμη, τη δημοκρατία κτλ.

6. Πιστοποιήσεις
... χρησιμοποιεί μεγάλες προσωπικότητες για να υποστηρίξουν ένα θέμα ή ένα προϊόν, άτομα που συνήθως δεν έχουν τα προσόντα να έχουν κρίση για το συγκεκριμένο θέμα
Όταν όμως η μαρτυρία παρέχεται από μια αξιοθαύμαστη προσωπικότητα, είμαστε πολύ λιγότερο επικριτικοί.

7. Απλός Λαός
... προσπαθούν να πείσουν το κοινό τους ότι, οι ιδέες τους, είναι «του λαού», και μέσω αυτής της λαϊκής προσέγγισης προσπαθούν να το πείσουν να υποστηρίξει κάποιον ή κάτι.

8. Μόδα
... ενθαρρύνει να σκεφτείτε ότι, επειδή όλοι οι άλλοι κάνουν κάτι, θα πρέπει να το κάνετε κι εσείς, αλλιώς θα μείνετε εκτός
Απευθύνεται στην κοινή, για τους περισσότερους από εμάς επιθυμία, να ακολουθήσουμε το πλήθος


Λέξεις εντοπισμού: προπαγάνδα, σιωπηλά όπλα, ΨΠ:

Δημοφιλή

Ο Σόρος χρωστάει στους Αντιφασίστες

Περί της ροζ σημαίας

Αποστρατικοποίηση νήσων Αγαίου, 8 σημάδια

Λωρίδα της Γάζας

Ράμφος: Βάση της κοινωνίας είναι η οικογένεια με πατέρα και μητέρα