Astroturf - ψεύτικα κινήματα

   Η πραγματικότητα κατασκευάζεται
   Wikipedia, Facebook, Blogs, Twitter, αναζητήσεις, trolling, ΜΚΟ, αυθεντίες, έρευνες και εμπειρογνώμονες
   Τα μηνύματα ξεγελούν ότι μιλάει ένα ανεξάρτητο ή λαϊκό κίνημα ή ομάδα
   Πλύση εγκεφάλου με την αίσθηση της ελευθερίας επιλογής
✎ AstroTurf – Follow the Money


Λάο Τσε

Οι αληθινές κουβέντες δεν είναι ευχάριστες, οι ευχάριστες κουβέντες δεν είναι αληθινές.

Η πραγματικότητα κατασκευάζεται ...

H πραγματικότητά μας κατασκευάζεται, μεθοδικά κι εξαιρετικά πολύ προσεκτικά από ισχυρές πηγές εταιρικού και ειδικού ενδιαφέροντος, ώστε να επηρεάζει υποσυνείδητα, κρυφά, δόλια και προπαγανδιστικά τον μαζάνθρωπο, αποκαλούμενο κι ως «κοινή γνώμη».
Κραυγαλέα κι ολοφάνερα ψέματα βγαίνουν σε δημόσια θέα προς συμφωνία, στην πολιτική, θρησκεία, ιατρική, δημοσιογραφία, τρομοκρατία, τρόφιμα, πόλεμο, υγεία, διασκέδαση, επιστήμες, πολέμους, εξοπλισμούς, χρηματιστήρια, αγορές κλπ. κλπ.
Διαμορφώνονται και διανέμονται με τέτοιον φροντισμένο τρόπο ώστε να επηρεάσουν και να προγραμματίσουν το ανθρώπινο ζώο για να αποδεχθεί ως θέσφατο και πραγματικό αυτό που έχει γίνει καταστροφική κοινωνική νόρμα.

Η βιομηχανία παραμόρφωσης μηνυμάτων

Η πρακτική του χειρισμού κι ελέγχου της «κοινής γνώμης» με παραμορφωμένα μηνύματα Μέσων Μαζικοποίησης έχει γίνει τόσο κοινή που μια ισχυρή βιομηχανία με ίδια οφέλη σχηματίζεται γύρω από αυτήν. 
Ο βασικός ρόλος αυτής της βιομηχανίας πλύσης εγκεφάλου είναι να αναμασάει πληροφορίες της εντολοδόχου γραμμής των ελίτ λόμπυ. Ποτέ δεν είναι πολύ σαφές ακριβώς, πόση αλήθεια λαμβάνει η βιομηχανία ειδήσεων, ούτε άλλωστε και την νοιάζει, όπως δεν νοιάζει τους γιατρούς ποιά φάρμακα θα σου δώσουν, αφού ο συσχετισμός δεν γίνεται σε σχέση με την υγεία σου αλλά σε σχέση με τις παροχές που τους δίνει η εταιρία παραγωγής των φαρμάκων …κι αυτοί το χρήμα ακολουθούν!!

Μαζική πλύση εγκεφάλου

Ο ειδικός μαζικής πλύσης εγκεφάλου L Wolfe αναφέρει:
Όπως έδειξαν οι ερευνητές του Tavistock, ήταν σημαντικό το γεγονός ότι 
τα θύματα της μαζικής πλύσης εγκεφάλου δεν πρέπει να γνωρίζουν ότι το περιβάλλον τους είναι ελεγχόμενο
πρέπει λοιπόν να υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πηγών πληροφόρησης, των οποίων τα μηνύματα πρέπει να ποικίλουν ελαφρώς, έτσι ώστε να καλύψουν την ψευδαίσθηση του εξωτερικού ελέγχου

Ακολούθησε το χρήμα

Τα μηνύματα που παρουσιάζουν ως ειδήσεις, επιστημονικές, πολιτικές, θρησκευτικές, μουσικές, τέχνης κλπ· οι διάφορες καλοπληρωμένες αυθεντίες, πηγάζουν, ελέγχονται, διαμορφώνονται και διοχετεύονται από εταιρικές, ισχυρές πηγές· που ξοδεύουν άπειρα χρήματα και δύναμη για να τις επιβάλλουν μέσω κάθε είδους προπαγανδιστικής διαφήμισης και προβολής. Ακολούθησε το χρήμα σε μία οποιαδήποτε από αυτές τις αυθεντίες και θα σου γίνει ολοφάνερο.

Η ψευδαίσθηση της επιλογής

Έξι όμιλοι, που τρέχουν την διαφήμιση στις ΗΠΑ, κατέχουν το 90% των μέσων ενημέρωσης: η General Electric (GE), News-Corp, η Disney, η Viacom, η Time Warner, και το CBS. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις-ελίτ λειτουργούν υπό πολλές διαφορετικές μάρκες, όπως το FOX, ABC, CNN, Comcast, η Wall Street Journal, κλπ, δίνοντας σου την ψευδαίσθηση της επιλογής.

Νέες τακτικές πλύσης εγκεφάλου: «Astroturf»

Ο όρος AstroTurf

Ο όρος «AstroTurf» προέρχεται από το AstroTurf ένα εμπορικό σήμα από τον γνωστό τεχνητό χλοτάπητα (ψεύτικο, κατασκευασμένο, μη αληθινό) που έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με φυσικό χορτάρι. 
Σημαίνει κάτι το ψεύτικο, κάτι που μοιάζει με κάτι· που όμως δεν είναι αυτό το κάτι. 
Η χρήση του όρου σημαίνει ότι, αντί για μια αληθινή ή φυσική δραστηριότητα που φαίνομενικά μοιάζει αληθινή, υπάρχει μια πραγματική που είναι ψεύτικη, ελεγχόμενη, τεχνητή κι αφανής προσπάθεια υποστήριξης, δόλιων κι αόρατων σκοπών.

Με τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης σε άνοδο, η μηχανή προπαγάνδας συνεχίζει να επεκτείνεται. 

Sharyl Attkisson

  • Αληθινά Ψέματα και Ψεύτικες Αλήθειες 
  • Πολλά Ψέματα δεν κάνουν μια Αλήθεια
  • Οι μισές αλήθειες δεν κάνουν μια αλήθεια, κάνουν όμως μια καλή προπαγάνδα ή διαφήμιση

Όπως εξηγεί η Sharyl Attkisson:
Το Astroturf είναι μια διαστροφή κινημάτων, όταν πολιτικά, εταιρικά ή άλλα ειδικά συμφέροντα μεταμφιέζονται και δημοσιεύουν σε νέα blogs, ξεκινούν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, δημοσιεύουν διαφημίσεις, επιστολές, υποβάλουν σχόλια στο διαδίκτυο και ξεγελούν ότι μιλάει ένα ανεξάρτητο ή λαϊκό κίνημα. 
Παρακάτω είναι ένα βίντεο της Sharyl Attkisson, ερευνητικής δημοσιογράφου με το CBS, στο οποίο εξηγεί πώς το AstroTurf ή ψεύτικα κινήματα, χρησιμοποιούνται για να επηρεάσουν τον μαζάνθρωπο, αποκαλούμενο και «κοινή γνώμη»

Astroturf and manipulation of media messages | Sharyl Attkisson | TEDxUniversityofNevada
https://youtu.be/-bYAQ-ZZtEU

Τακτικές Astroturf 

Mια περίληψη των τακτικών astroturf και φυσικά «follow the money». Παρατήρησε πόσο δημοφιλείς είναι στον πολιτισμό των ανθρώπινων μαϊμούδων.
  • Δημιουργία σελίδων Wikipedia
  • Δημιουργία έντονης, πληρωμένης και στοχευμένης παρουσίας στα social media, συμπεριλαμβανομένων λογαριασμών σε Facebook και Twitter, που τα χειρίζονται πληρωμένοι επαγγελματίες
  • Κρυφή χρηματοδότηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών για να δημιουργήσουν υποστήριξη τρίτων και παρουσία στο διαδίκτυο. Μάλιστα οι ΜΚΟ φτιάχτηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο (μεταξύ άλλων) και γι’ αυτό χρηματοδοτούνται άφθονα με πόρους από την Ελίτ
  • Βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης σε blog και ιστοσελίδες τρίτων που υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη ατζέντα.
  • Έμμισθο trolling διαφόρων επιπέδων, το χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν συγκεκριμένα θέματα
  • Χρηματοδότηση βιομηχανικής έρευνας που δολίως παρουσιάζεται ως ανεξάρτητη
  • Χρηματοδότηση εμπειρογνωμόνων που εργάζονται σε άσχετα έργα, ενώ στην πραγματικότητα δημιουργούν πληρωμένους συμβούλους

Χρήση > η εντύπωση ευρείας υποστήριξης

Οι AstroTurf τακτικές χρησιμοποιούνται για να δώσουν στα ανθρώπινα ζώα την εντύπωση ότι δήθεν υπάρχει ευρεία υποστήριξη για μια ατζέντα από αυθεντίες, όταν στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτε τέτοιο, υπάρχουν μονάχα συμφέροντα και πολύ, πάρα πολύ χρήμα.
Σκοπός τους να δυσφημίσουν, να επικρίνουν και να γελοιοποιήσουν όποιους διαφωνούν χρησιμοποιώντας στερεότυπες λέξεις όπως συνωμοσιολόγος, κομπογιαννίτης, τσαρλατάνος, απατεώνας, για να στρέψουν μακριά από την αλήθεια και τα ψέματα αντ’ αυτής να γίνουν αποδεκτά.

Ανίχνευση 1 > η εμπρηστική γλώσσα

Τα πρώτα σημάδια τακτικών AstroTurf περιλαμβάνουν τη χρήση εμπρηστικής γλώσσας που διεγείρει κατώτερα συναισθήματα, ειδικά τα σεξουαλικά. Σε συχνή χρήση είναι λέξεις όπως μανιακός, τρελός, ψέματα, απάτη, hoaxes, ψεύτικο, fake news, τσαρλατάνοι, συνομωσία, κτλ.

Οι χειριστές του AstroTurf ισχυρίζονται ότι απομυθοποιούν μύθους ενώ δεν υπάρχουν τέτοιοι μύθοι.
Οι άνθρωποι ακούνε ότι κάτι είναι μύθος, ίσως το βρουν και στο Snopes (ιστοσελίδα Astroturfing δήθεν απομυθοποίησης ειδήσεων) κι αμέσως σκέφτονται ότι είναι πολύ έξυπνοι για να το πιστέψουν.
Συχνά όμως η ιστορία με τον μύθο είναι η ίδια μύθος … κι εσύ το πίστεψες;

Ανίχνευση 2 > τα ίχνη του χρήματος

Ακολούθησε το χρήμα καλύτερα, είναι ο ολοφάνερος δείκτης AstroTurf κι άφησε την θεώρηση του πόσο έξυπνος ή όχι είσαι!!

Αντιμετώπιση > κόψιμο επικοινωνίας

Ενας και μοναδικός τρόπος υπάρχει.
ΚΟΒΕΙΣ ΚΑΘΕ ΓΡΑΜΜΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στα forums, blogs, social media διαγράφεις τα σχόλια τους και τους μπλοκάρεις με συνοπτικές διαδικασίες:
  • Δεν διαβάζεις τα κείμενα τους
  • Δεν τα σχολιάζεις (ούτε βρίζοντας τους)
  • δεν επιτρέπεις σε άλλους να σου μιλάνε γι’ αυτά
  • εννοείται πως δεν τα αναπαράγεις και
  • δεν τους δίνεις καθόλου μονάδες προσοχής.

Σχόλια

Το άρθρο είναι εκτεταμένο, και περιέχει και αρκετά παραδείγματα στην Ελλάδα ...

Πηγές

Σχετικά


Λέξεις εντοπισμού:


Δημοφιλή

Περί της ροζ σημαίας

Αποστρατικοποίηση νήσων Αγαίου, 8 σημάδια

Λωρίδα της Γάζας

Ράμφος: Βάση της κοινωνίας είναι η οικογένεια με πατέρα και μητέρα

Άρματα μάχης Abrams στην Ουκρανία