Τα μυστήρια του ΒΑΡΔΑΞ και η Συμφωνία των Πρεσπών


●   Η Εταιρεία ΒΑΡΔΑΞ, έχει πετρελαιαγωγό από Θεσσαλονίκη προς Σκόπια από το 2002.
●  Το 2013 τα Σκόπια ακυρώνουν την λειτουργία του, μετά από πλήρη συνεννόηση Προέδρου και κομμάτων
●  Το ίδιο θα κάνουν και με τη συμφωνία των Πρεσπών.  
✎ Γ.Αδαλής - SLpress


  • ΕΛΠΕΤ Βαλκανική Α.Ε. 79,99%, θυγατρική των ΕΛΠΕ
  • η εταιρεία των Σκοπίων NAFTOVOD Dooel Skopjieμ 20,01%
  • Η ΟΚΤΑ υπήρχε από το 1978.
  • Διέθετε και 25 πρατήρια καυσίμων
  • Το 1999 μπήκε στον όμιλο ΕΛΠΕ.
  • Η έδρα της βρίσκεται 28 χλμ ανατολικά της πόλης των Σκοπίων.
  • Διαθέτει και το μοναδικό διυλιστήριο αργού πετρελαίου των Σκοπίων, δυναμικότητας 2,5 εκατ. μετρικών τόνων.

Ιστορικό:
  • Το 2002, ολοκληρώθηκε και λειτούργησε ο αγωγός πετρελαίου από την ΒΑΡΔΑΞ
    • μήκους 210 χλμ.
    • κόστος κατασκευής 60 εκ. €
  • Το 2005 το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ-ΕΛΠΕ αναβαθμίστηκε (προδιαγραφές Euro5).
  • Το 2009 ο πρόεδρος Γκεόργκι Ιβανόφ δηλώνει ότι αντιτίθεται στην διακρατική αυτή συμφωνία.
  • Η λειτουργία και των δύο γινότανε κανονικά μέχρι το τέλος 2012.
  • Το θέμα του αγωγού φτάνει στα δικαστήρια των Σκοπίων.
  • Το 2013, το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στα Σκόπια προχώρησε σε shut down και ο αγωγός μεταφοράς πετρελαίου σταμάτησε να λειτουργεί.
  • Τα ΕΛΠΕ:
    • προχώρησαν σε αγωγή κατά της “Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας” ενώπιον του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC).
    • Διεκδίκησαν την καταβολή αποζημίωσης για την παραβίαση της συμβατικής υποχρέωσης για κατανάλωση της ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας μαζούτ, κατά τα έτη 2008-2011
  • Ξεκίνησαν επαφές μεταξύ Αθήνας-Σκοπίων για εξωδικαστική επίλυση της εκκρεμούσας διαφοράς

Με την άνοδο του Τσίπρα στην εξουσία:
  • Έλεγαν ότι θα κατασκευαστεί αγωγός πετρελαίου που θα συνδέει ενεργειακά τις δύο χώρες
  • Ήρθε η Συμφωνία των Πρεσπών. Την οποία δεν υπέγραψε ποτέ και πάλι ο πρόεδρος Ιβανόφ.
  • Με “όπλο” την Συμφωνία των Πρεσπών, άρχισαν να διαρρέουν το 2018 ότι δεν θα κάνουν νέο αγωγό, αλλά θα επαναλειτουργήσει ο παλαιός. Μάλλον κάποιος τους ενημέρωσε ότι υπάρχει αγωγός.

Μετέωρη η Συμφωνία των Πρεσπών
Μέχρι πριν από δυο εβδομάδες που ο Ζάεφ είπε ότι η Συμφωνία των Πρεσπών δεν είναι υλοποιήσιμη. Τότε αμέσως σταμάτησαν και τα δημοσιεύματα περί επαναλειτουργίας του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων. Και μπορεί όλα αυτά να είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό στην Ελλάδα, είναι όμως πολύ γνωστά στο πολιτικό προσωπικό της χώρας. Ένα πολιτικό προσωπικό, που καταδέχεται να επενδύει λεφτά των Ελλήνων φορολογούμενων (μιας και το Δημόσιο έχει συμμετοχή στα ΕΛΠΕ) και οι Σκοπιανοί να βγάζουν “γλώσσα” στην Ελλάδα που τους ευεργετεί, εξυπηρετώντας γερμανικά, αγγλικά και τουρκικά συμφέροντα.

Ακόμη και μεγαλόσχημοι Έλληνες πολιτικοί εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι Σκοπιανοί θα αλλάξουν στάση! Για μένα ένα είναι σίγουρο:

Όπως ακύρωσαν πραξικοπηματικά οι Σκοπιανοί τον αγωγό μεταφοράς πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων (μετά από πλήρη συνεννόηση Προέδρου και κομμάτων), έτσι ακριβώς θα κάνουν και με την Συμφωνία των Πρεσπών. Θα μπουν στο ΝΑΤΟ και αμέσως μετά θα την ακυρώσουν.

Θα επικαλεστούν ότι η αρχική συμφωνία βάσης δεν έχει την υπογραφή του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας Ιβανόφ.

Μόνο που τότε δεν θα είναι υπόλογοι μόνο το δίδυμο Τσίπρας και Κοτζιάς. Εξίσου υπόλογος θα είναι και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς και η ΝΔ που διαχειρίζονται τέτοιες εξόχως επικίνδυνες καταστάσεις με τόσο τραγελαφικό τρόπο.


Λέξεις εντοπισμού: #Μακεδονικό Συμφωνία #Πρεσπών


Δημοφιλή

Περί της ροζ σημαίας

Αποστρατικοποίηση νήσων Αγαίου, 8 σημάδια

Λωρίδα της Γάζας

Ράμφος: Βάση της κοινωνίας είναι η οικογένεια με πατέρα και μητέρα

Άρματα μάχης Abrams στην Ουκρανία