Διαπλάτυνση Αξιού

•   Πλωτή σύνδεση Θεσσαλονίκης με Κεντρική Ευρώπη
•   Μέσω των ποταμών Αξιού , Μοράβα Δούναβη.
•   Έργο: μήκος 650 χλμ, κόστος 17 δις, διάρκεια 10 έτη.
•   Η διαδρομή Βόρεια Ευρώπη - Αιγαίο συντομότερη κατά 1.200 χιλιόμετρα.
•   Ελληνικό τμήμα 73 χλμ.
•   Η Κίνα δηλώνει ότι μπορεί να το χρηματοδοτήσει.

❓  Πόσα εισπράττει η Ελλάδα από τον αγωγό TAP;
❓  Γιατί η Ελλάδα δεν συμμετείχε στη Σύνοδο Κορυφής των Δυτικών Βαλκανίων με την ΕΕ;
♕ Σαμαράς, Τσίπρας, Μπουτάρης και άλλοι πολιτικοί μιλάνε για το έργο, την ανάπτυξη κτλ., ενδεχομένως διαπραγματεύονται, αλλά η Ελλάδα σαν κράτος δεν συμμετέχει στις επίσημες συνόδους κορυφής, σαν να μην υπάρχει.
Η διαπλάτυνση δίνει ΑΟΖ στα Σκόπια, τα οποία διαθέτουν φυσικό αέριο που εκτείνεται μέχρι και τον Θερμαϊκό κόλπο.


2018

04.18 Αυτόχθονες Έλληνες: ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ο ΠΛΩΤΟΣ ΑΞΙΟΣ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ – ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ - ΒΙΕΝΝΗ – ΡΗΝΟΣ – ΚΟΛΩΝΙΑ – ΡΟΤΤΕΡΝΤΑΜ - ΛΟΝΔΙΝΟ, ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΣΩ ΑΞΙΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΘΑΣΟΥΝ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΔΟΥΝΑΒΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

02.18 Ο πλωτός διάδρομος από το Αιγαίο ως τον Δούναβη.Η βαλκανική και ευρωπαϊκή διάσταση του καναλιού Μοράβα-Αξιού* | IVOS 2: ΚΕΙΜΕΝΑ,ΕΙΚΟΝΕΣ
Από ελληνικής πλευράς το έργο παρουσιάζει εξαιρετικό οικονομικό, και πολιτικό ενδιαφέρον
Η Ελλάδα καθίσταται σημείο εισόδου και εξόδου (transit) ολόκληρου του ποτάμιου συστήματος διακίνησης του ευρωπαϊκού εμπορίου και εγκαθιδρύει γεωστρατηγική πρωτοκαθεδρία στα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο.

Η ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ (United Nations Development Programme -UNDΡ) 1979
Μετά την κατασκευή (1992) του καναλιού Ρήνος–Μάιν-Δούναβης, έχει ενωθεί με το κεντρικό ευρωπαϊκό ποτάμιο δίκτυο μεταφορών συνδέοντας τη Μαύρη Θάλασσα με την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Γαλλία
Ο απώτερος στόχος του σχεδίου είναι ο παραπόταμος του Δούναβη, Μοράβας, που ρέει στην Κεντρική Σερβία, να συνδεθεί με τους Διευρωπαϊκούς Διαδρόμους Μεταφορών του ποταμού Μάιν στην Γερμανία, τους ποταμούς Όντερ-Βιστούλα στην Πολωνία και Σηκουάνα-Ροδανό στην Γαλλία
H ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΜΟΡΑΒΑ/ΑΞΙΟΥ (VARDAR)
Η ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ (ΕΟΚΕ) 2002-2011
ΟΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΚΙΝΑΣ –ΣΕΡΒΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΟΡΥΦΗΣ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ

Την 3/12/14 οι υπουργοί Μεταφορών των παραδουνάβιων χωρών, δεσμεύθηκαν να προωθήσουν τις μεταφορές του Δούναβη. Πρόκειται για τις χώρες Αυστρία, Βουλγαρία, Κροατία, Γερμανία, Μολδαβία, Ρουμανία, Σλοβακία και Ουκρανία
Την 12/7/17 πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη η τέταρτη Σύνοδος Κορυφής των Δυτικών Βαλκανίων με την ΕΕ, σε ανώτατο επίπεδο. Συμμετείχαν έξι κράτη των Δυτικών Βαλκανίων (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κόσσοβο, ΠΓΔΜ, Μαυροβούνιο και Σερβία) η Κροατία, η Σλοβενία, η Αυστρία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η ΕΕ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΥΣΙΑ
Ενώ η Ελλάδα έχει ιστορική παρουσία δύο αιώνων στις μεταφορές του Δούναβη με τα «σλέπια» (φορτηγίδες) των Ελλήνων που διέσχιζαν τον Δούναβη, όμως «έλαμψε» δια της απουσίας της από την Σύνοδο Κορυφής των Δυτικών Βαλκανίων που, από πλευράς σημασίας, χαρακτηρίζεται ως «Βαλκανικό Marshall Plan».
Το άρθρο αυτό έχει δημοσιευθεί στο τεύχος Δεκεμβρίου 2017 – Ιανουαρίου 2018 (αρ. 49) του Foreign Affairs The Hellenic Edition

01.18 Τα Σκόπια αποκτούν ΑΟΖ στον... Θερμαϊκό; - Karfitsa.gr
01.18 hellenic sunrise 2 : ΖΕΥΞΗ ΑΞΙΟΥ-ΔΟΥΝΑΒΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΟΖ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
01.18 H FYROM ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΟΖ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ ΧΑΡΙΣ ΣΤΟ ΥΠΕΚΑ – Activenews.gr

2017

Να συνδέσει το όνομά του με ένα φαραωνικό έργο που αλλάζει τη γεωστρατηγική σημασία της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
Πρόκειται για την πλωτή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και την Κεντρική Ευρώπη μέσω των ποταμών Αξιού και Μοράβα.
συνολικό μήκος 650 χλμ ... κεντρικό κόμβο διακίνησης φορτίων από και προς την Ευρώπη
κόστος του έργου αναμένεται να αγγίξει τα 17 δισ. δολάρια, ενώ απαιτείται να προηγηθεί μηχανική μελέτη διάρκεια 10 έτη
φαίνεται ότι βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των κυβερνήσεων Σερβίας, Ελλάδας, Σκοπίων αλλά και της Κίνας
πρόσφατη συνάντησή του με τον Σέρβο πρωθυπουργό Αλεξάνταρ Βούτσιτς στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε τεράστιας σημασίας έργο
θα απαιτηθούν εκβαθύνσεις και διαπλατύνσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της κοίτης των ποταμών Μοράβα (346 χλμ.) και Αξιού (275 χλμ)
Δύσκολα σημεία των ποταμιών θα παρακαμφθούν με τεχνητές διώρυγες,
κοντά στα σύνορα Σερβίας και Σκοπίων προβλέπεται κατασκευή τεχνητού καναλιού 30 χλμ. που θα ενώνει τον Μοράβα με τον Αξιό
το ελληνικό τμήμα του καναλιού, θα έχει μήκος 73 χλμ. και θα καταλήγει στον Θερμαϊκό, όπου θα λειτουργεί λιμάνι terminal. Τα 57 χλμ. θα είναι εντός της φυσικής κοίτης του ποταμού, ενώ τα υπόλοιπα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται σε τεχνητό κανάλι εντός του ποταμού
Η Κίνα θεωρεί τη Σερβία σημαντικό κομμάτι του Νέου Δρόμου Μεταξιού -One Belt One Road (OBOR)
η κινεζική εταιρεία Cajna Gezoba Grup Korporejsn, που έχει υπογράψει πρωτόκολλο κατανόησης με τη σερβική κυβέρνηση, παρέδωσε στο Βελιγράδι ολοκληρωμένη έκθεση σχεδιασμού του έργου καθορίζοντας τα επόμενα βήματα, για τα οποία όμως αναγκαία είναι η συναίνεση και συγκατάθεση Αθηνών και Σκοπίων
Εκτιμάται πως μέσω του Αξιού η διαδρομή από τη Βόρεια Ευρώπη προς το Αιγαίο Πέλαγος θα είναι συντομότερη κατά 1.200 χιλιόμετρα.






θα συνδέει την Μεσόγειο Θάλασσα, μέσω του Αξιού ποταμού στην Θεσσαλονίκη, με τον Δούναβη και το υφιστάμενο ποτάμιο δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και την Μαύρη Θάλασσα!
συνολικού μήκους 650 χιλιομέτρων, θα κοστίσει 17 δισεκατομμύρια δολάρια και θα διαρκέσει 10 χρόνια
Το ελληνικό τμήμα του καναλιού θα έχει μήκος 73 χλμ. και θα καταλήγει στον Θερμαϊκό
Η Θεσσαλονίκη, μαζί με Αθήνα-Πειραιά θα αποκτήσουν τεράστια γεωστρατηγική σημασία και θα μετατραπούν σε «πύλες της Ευρώπης
Το σχέδιο αυτό προωθείται πρωτίστως από την Κίνα, αλλά και το επιζητούν και οι Κυβερνήσεις της Ελλάδας, των Σκοπίων και της Σερβίας!
κανάλι Αξιός – Μοράβας – Δούναβης θα αποδεσμεύσει από οποιοδήποτε εμπόδιο την μεταφορά προϊόντων στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης αλλά και του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας, κάτι, που είναι ζωτικής σημασίας και το θέλει διακαώς και η Ρωσία!
Κίνα δηλώνει διαθέσιμη να αναλάβει την χρηματοδότηση του έργου, με πιθανό αντάλλαγμα να της παραχωρηθούν τα δικαιώματα εκμετάλλευσής του

08.17 Οι Κινέζοι συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τον Δούναβη-Έργο πνοής ή φούσκα;

Το θέμα δείχνει να έχει μπει για τα καλά και σε περίοπτη θέση στην ατζέντα των ελληνοσερβικών σχέσεων και αναπόφευκτα δεν μπορεί να μείνουν απέξω τα Σκόπια, ούτε και άλλες χώρες στην Κεντρική Ευρώπη, αφού ένα τέτοιο έργο θα φέρει τα πάνω κάτω στο τοπίο των μεταφορών. Μέχρι και στην Κίνα γίνονται (σοβαρές) συζητήσεις για τον υδάτινο δίαυλο που θα συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα, μέσω του Αξιού ποταμού στη Θεσσαλονίκη, με τον Δούναβη και το υφιστάμενο ποτάμιο δίκτυο μεταφορών στην Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα

2016

2014

09.14 ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΟΖ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ ΛΟΓΩ ΥΠΕΚΑ - ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
09.14 Θα κάνουν πλωτό τον Έβρο για μεταφορά LNG;




















































Λέξεις εντοπισμού: #Μακεδονικό

Δημοφιλή

Περί της ροζ σημαίας

Αποστρατικοποίηση νήσων Αγαίου, 8 σημάδια

Λωρίδα της Γάζας

Ράμφος: Βάση της κοινωνίας είναι η οικογένεια με πατέρα και μητέρα

Άρματα μάχης Abrams στην Ουκρανία