Kιναισθητική παραίσθηση (Strobe Illusion)


●   Είναι μια απλή δοκιμή που μπορεί να κάνει ο καθένας.
●   Δίνει μια αναλογία για την κατανόηση μηχανισμών του εγκεφάλου.
●   Που χρησιμοποιεί η διαφήμιση και η προπαγάνδα, για να επηρεάσουν την συμπεριφορά των ατόμων.





1.   Μπείτε στην διεύθυνση Strobe Illusion - Hallucinate with this amazing optical illusion!
2.  Δείτε το κέντρο της οθόνης για 30 δευτερόλεπτα (χωρίς να κλέβετε).
3.  Κοιτάξτε το χέρι σας που κρατάτε το ποντίκι χωρίς να το μετακινείτε.
4.  Θα διαπιστώσετε την οπτική αλλοίωση (παραίσθηση) των επιφανειών που βλέπετε.

Λειτουργία

Ένα τμήμα του εγκεφάλου, μπορεί γρήγορα και με καλή ακρίβεια, να υπολογίζει κάτι που κινείται. Αναπτύχθηκε εξελικτικά, γιατί έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες επιβίωσης για αυτόν που "βλέπει"καλύτερα τον χώρο και την κίνηση. Η λειτουργία αυτού του τμήματος του εγκεφάλου είναι αυτόνομη (δεν ελέγχεται συνειδητά), και έτσι μαθαίνει ο εγκέφαλος να υπολογίζει την κίνηση.

Όπως φαίνεται και από το πείραμα, η παραίσθηση αυτή λειτουργεί ακόμα και όταν σταματήσει το ερέθισμα. Πολλές λειτουργίες (όπως το βάδισμα) με την επανάληψη γίνονται μόνιμες (εγγράφονται ή μαθαίνονται)  και μετά χρησιμοποιούνται αυτόματα από τον εγκέφαλο (δεν σκεφτόμαστε πως βαδίζουμε, ή πως οδηγούμε ένα αυτοκίνητο).

Αναλογία

Παρόμοια συμπεριφορά έχουν και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως η αντίληψη για τα πράγματα, η κατανόηση καταστάσεων, η αναζήτηση αιτίων, οι πεποιθήσεις, οι συνειρμοί, οι μηχανισμοί λήψης αποφάσεων, κτλ.

Τις παραπάνω λειτουργίες τις χρησιμοποιεί και η διαφήμιση, η κοινωνική μηχανική, η προπαγάνδα, η πλύση εγκεφάλου, για τη διαμόρφωση εντυπώσεων, συνειρμών, αντιλήψεων, θέσεων, αυτοματοποιημένων αντιδράσεων, κτλ. στις μάζες των ανθρώπων. 

Με τέτοιες τεχνικές μπορεί κάποιος να παρουσιάζει τα πράγματα "αλλοιωμένα" προς την κατεύθυνση που θέλει, παρακάμπτοντας κάθε λογική, στάθμιση, μέτρο, και σκέψη, μια και η διαμόρφωση λειτουργίας τέτοιων κέντρων του εγκεφάλου είναι μη ελεγχόμενη ακόμα και από τα "συνειδητοποιημένα" άτομα.

Ο βαθμός διαμόρφωσης (βάθος και διάρκεια) εξαρτάται από τη συγκέντρωση (προσοχή), την ένταση, την επανάληψη, και τη διάρκεια του ερεθίσματος.

    Εφαρμογή

    Όταν ακούτε πολλούς, να σας τραβούν την προσοχή, να λένε επίμονα τα ίδια πράγματα (πολλές φορές την ίδια φράση), για κάποιο χρονικό διάστημα, ιδίως διανθίζοντας τα γεγονότα με συνειρμούς, επιθετικούς προσδιορισμούς και συναισθηματικές επικλίσεις, είναι μάλλον βέβαιο ότι δουλεύει ένας τέτοιος μηχανισμός.

    Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να λειτουργεί για:
    • να δημιουργεί μια διαφορετική εντύπωση για την πραγματικότητα,
    • να στρέφει την προσοχή μακριά από ένα γεγονός,
    • να επηρεάζει τον τρόπο αντίδρασης ή τη στάση ενός ατόμου ως προς ένα γεγονός ή κατάσταση.

    Μπορεί όμως κάποιος εύκολα να το αντιληφθεί"διαβάζοντας" τα χαρακτηριστικά της πληροφορίας που διαδίδεται:
    • εντυπωσιακοί τίτλοι και φωτογραφίες, συνοδευόμενες από συναισθηματικές αναφορές,
    • από ένα σύνολο πληροφοριών προβάλλεται μόνο μια ορισμένη κατηγορία,
    • μεγάλος όγκος παρόμοιων πληροφοριών, χωρίς να αναφέρονται συγκεντρωτικά στοιχεία και κατηγορίες,
    • χονδροειδείς γενικεύσεις τύπου μαύρο άσπρο,
    • διαπιστώσεις χωρίς δομή και εξηγήσεις, που  παρουσιάζουν τις καταστάσεις σαν αναπόφευκτες ή αδιέξοδες,
    • διλήμματα για τα οποία η μία επιλογή είναι αυτόματα επιθυμητή (πλούσιος ή φτωχός, βούτυρο ή κανόνια)
    • παρουσίαση περιορισμένων επιλογών από αυτόν που θέτει το πρόβλημα,
    • απουσία ή σύγχυση για υπευθυνότητες και δράστες
      (συλλογικότητες, αλληλέγγυοι, αυτοοργανωμένες ομάδες, κουκουλοφόροι, κτλ.) 
    • προβολή συμπερασμάτων χωρίς να στοιχειοθετούνται,
    • συμπεράσματα που καταλήγουν να δαιμονοποιούν ή θεοποιούν πρόσωπα ή καταστάσεις,
    • συναισθηματική επίκληση που δεν ταιριάζει με το γεγονός (πχ. συμπόνοια για ένα δολοφόνο),
    • η ίδια πληροφορία, σε χαμηλή ένταση, επαναλαμβανόμενη για μεγάλη χρονική διάρκεια.

    Χρήση από τα ΜΜΕ

    Στην κιναισθητική παραίσθηση, τα πολύ βασικά χαρακτηριστικά είναι τα ίδια, αλλά φαίνονται διαφορετικά οι  επιφάνειες, οι αποστάσεις, τα μεγέθη, τα σχήματα, ο χώρος, κτλ. που είναι τα απαραίτητα στοιχεία που καθορίζουν αν κάτι είναι κοντά ή μακρυά, μεγάλο ή μικρό, ευθύγραμμο ή καμπυλόγραμμο, αργό ή ταχύ κτλ.

    Όπως και με το φαινόμενο της κιναισθητικής παραίσθησης, η πραγματικότητα που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά της, αλλά παρουσιάζεται επαρκώς διαφορετική, ανάλογα με τον σκοπό που θέλει να εξυπηρετήσει. 

    Αυτοί που χρησιμοποιούν τους μηχανισμούς αυτούς, εφόσον εξασφαλίσουν την εντύπωση ή τον αναμενόμενο τρόπο αντίδρασης, ή την στροφή της προσοχής, με τις επόμενες ενέργειές τους επιφέρουν την σκοπούμενη αλλαγή φάσης στα πράγματα.

    Οι ίδιοι μετά δεν διστάζουν να ζητήσουν συγνώμη, να απολογηθούν δημόσια, να κάνουν αυτοκριτική, να ζητήσουν συγνώμη, να πουν ότι έκαναν λάθος, ότι είπαν ψέμματα, ότι είχαν αυταπάτες, ότι δεν ήξεραν, ότι δεν πρόλαβαν, ότι παρασύρθηκαν, ότι είχαν κακούς συμβούλους, συνεργάτες κτλ.
      Στην πλειοψηφία όσοι εκ των υστέρων κάνουν τα παραπάνω, είναι στελέχη του μηχανισμού της "κιναισθητικής παραίσθησης", αναλώσιμα γρανάζια στην κοινωνική μηχανική που εφαρμόζεται, και συνεχίζουν να το κάνουν, μέχρι να τους αντικαταστήσουν.

      Επειδή πολλές φορές η αλλαγή φάσης που επιδιώκουν επιτυγχάνει, είναι εύκολο επίσης να διακρίνει κανείς και τους δήθεν αντιπολιτευόμενους αλλά πρακτικά συνεργαζόμενους, οι οποίοι αντί να πάρουν τη θέση ότι θα επαναφέρουν την προηγούμενη κατάσταση, αναλώνονται σε λόγους που έχουν σχέση πάλι με τα χαρακτηριστικά της παραίσθησης, και οι οποίοι λόγοι δεν περιέχουν κανένα στοιχείο διόρθωσης ή επαναφοράς της κατάστασης (γι' αυτό και χαρακτηρίζονται σαν ξύλινος λόγος, κούφια λόγια, κτλ.)

        Πηγή


        Χαρακτηριστικά Παραδείγματα (επιγραμματικά)

        ΗΠΑ 2003 Πόλεμος στο Ιράκ

        Το Ιράκ (Σαντάμ Χουσεϊν) έχει χημικά όπλα και είναι απειλή για την ανθρωπότητα ...
        Μετά μερικά χρόνια, δεν βρήκαν κανένα αποδεικτικό στοιχείο, και παραδέχθηκαν ότι το ήξεραν από την αρχή. Το Ιράκ παρουσιάστηκε πολύ πιο επικίνδυνο και απάνθρωπο από ότι ήταν.
        - Απόκρυψη του σκοπού.
        - Δαιμονοποίηση του στόχου.
        - Παρακίνηση για την αποδοχή της επέμβασης.
        Απώτερος Στόχος: Η πλήρης κυριαρχία επί του ενεργειακά πλούσιου εδάφους.

        ΓΑΠ 2009: Λεφτά υπάρχουν ...

        Άρα δεν χρειάζεται επαγρύπνηση και προσοχή στα οικονομικά, που οδηγούν σε μνημόνια και φτωχοποίηση. Λίγο πριν οδηγήσει την Ελλάδα στο ΔΝΤ και το πρώτο μνημόνιο.
        - Εφησυχασμός,
        - Ελάττωση προσοχής προς τον πραγματικό στόχο (τα οικονομικά)
        - Παρακίνηση για να τον ψηφίσουν.
        Στόχος: Ο εγκλωβισμός της Ελλάδας στα μνημόνια (σε συννενόηση με Στρός Κάν).

        ΓΑΠ 2011: Ελλάδα Τιτανικός, Έλληνες απατεώνες, τεμπέληδες ...

        Παγκόσμια προβολή (όλα τα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης) των δηλώσεων ότι οι Έλληνες είναι απατεώνες, τεμπέληδες, διεφθαρμένοι, η Ελλάδα είναι "Τιτανικός" ...
        Άρα οι Έλληνες φταίνε για ότι συμβαίνει, και όχι ο ίδιος που κυβερνά από διάφορες θέσεις τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια, και μάλιστα όταν υπάρχουν και λεφτά, και είναι και πρωθυπουργός.
        - Καλλιέργεια αυτοενοχής.
        Λίγο μετά δήλωσε:
        "Όταν έγινα πρωθυπουργός ... δεν είχα ακόμα αντιληφθεί την... έκταση του πραγματικού ελλείμματος και του τεράστιου χρέους"
        Στόχος: Αποδοχή από τον πληθυσμό του εγκλωβισμού της Ελλάδας στα μνημόνια.

        Πάγκαλος 2011: Μαζί τα φάγαμε ...

        Τα άτομα που παίρνουν τις αποφάσεις, καθοδηγούν και δεσμεύουν το σύνολο, έχουν το ίδιο μερίδιο ευθύνης με όλους τους άλλους.
        - Καλλιέργεια αυτοενοχής.
        Στόχος: Αποδοχή από τον πληθυσμό του εγκλωβισμού της Ελλάδας στα μνημόνια.

        Ελληνική Βουλή 2012: Το μνημόνιο είναι τόσες σελίδες που οι βουλευτές το ψηφίζουν χωρίς να το διαβάσουν ...

        Οι δηλώσεις αυτές δημιουργούν τη σκέψη ότι αφού αυτός δεν προλαβαίνει να το διαβάσει, εγώ τι να κάνω ...
        - Αποδοχή γεγονότος σαν αναπόφευκτου
        Στόχος: Αποδοχή από τον πληθυσμό του εγκλωβισμού της Ελλάδας στα μνημόνια.

        ΗΠΑ 2017: Οι ισλαμικές οργανώσεις (IS, ISIS, ISIL, Daesh) δημιουργήθηκαν από μόνες τους και ξεκίνησαν πολεμικές ενέργειες.

        Οι ισλαμιστικές οργανώσεις παρουσιάστηκαν σαν μεγάλος κίνδυνος.
        Ο τ. πρωθυπουργός, νυν ΥΠΕΞ του Κατάρ, εξήγησε ότι είναι δημιούργημα των ΗΠΑ, σε συνεργασία με Σ. Αραβία, ΗΑΕ, Κατάρ, Ιορδανία, Τουρκία.
        - Απόκρυψη σκοπού και δραστών.
        Απώτερος Στόχος: Η κυριαρχία των ενεργειακών πόρων (πηγές και διακίνηση) της περιοχής.

        Ελλάδα: Το άβατο των Εξαρχείων

        Για μεγάλο χρονικό διάστημα, κλιμακούμενες δράσεις, συγκεντρώσεις, ξυλοδαρμοί, μολότοφ, εμπρησμός μέσων μαζικής μεταφοράς, επίδειξη όπλων, επέκταση σε γειτονικές περιοχές, πυροβολισμοί κατά αστυνομικών ... σε συνδυασμό με καταλήψεις κτιρίων.
        - Καλλιέργεια εντύπωσης μέσω συνήθειας και σταδιακής αποδοχής ότι το Ελληνικό Κράτος, δεν εξασκεί κυριαρχία σε περιοχές και λειτουργίες.
        - Άμβλυνση της αντίληψης του πληθυσμού για την ιδιοκτησία δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας.
        Απώτερος Στόχος: Να παραδοθεί η δημόσια και ιδιωτική περιουσία του πληθυσμού (η γη και το ύδωρ).

        Paradise Papers (φορολογικοί παράδεισοι)

        Πολλά αποδεικτικά στοιχεία και επιτελεία δημοσιογράφων για φορολογικούς παραδείσους στους οποίους εμπλέκονται πολιτικοί, κρατικοί λειτουργοί (πχ. η Βασίλισσα της Αγγλίας), ποδοσφαιριστές, στελέχη και επιχειρήσεις.
        Από τα αποκαλυπτόμενα στοιχεία απουσιάζει τελείως:
        - ο Χρηματοπιστωτικός Τομέας που διαθέτει το 70-80% των εξωχώριων εταιρειών του κόσμου,
        - τα Κράτη από τα οποία ελέγχονται οι φορολογικοί παράδεισοι: Αμερική, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία.
        Για παράδειγμα ελέγχεται η Βασίλισσα της Αγγλίας για 12 εκ, ενώ η περιουσία της είναι τάξεις μεγέθους μεγαλύτερη. Ταυτόχρονα πολλοί φορολογικοί παράδεισοι ανήκουν στην Αγγλία, και ένας από τους μεγαλύτερους χρήστες των παραδείσων, είναι η ίδια η Τράπεζα της Αγγλίας.
        Στρατιές δημοσιογράφων αναλύουν χιλιάδες έγγραφα, και κανείς δεν παρουσιάζει στοιχεία πόσοι και ποιοι είναι οι φορολογικοί παράδεισοι, πως κυβερνώνται, από πια κράτη ελέγχονται, πόσες εταιρείες φιλοξενούν, ποιος είναι ο τζίρος των εταιρειών αυτών κτλ.
        - Αποπροσανατολισμός προς άλλες κατευθύνσεις πλην του Χρηματοπιστωτικού Τομέα.
        Απώτερος Στόχος: Να φορολογούνται όλοι, πλην του Χρηματοπιστωτικού Τομέα.



        Δημοφιλή

        Περί της ροζ σημαίας

        Αποστρατικοποίηση νήσων Αγαίου, 8 σημάδια

        Λωρίδα της Γάζας

        Ράμφος: Βάση της κοινωνίας είναι η οικογένεια με πατέρα και μητέρα

        Άρματα μάχης Abrams στην Ουκρανία